Ejemplo 1: Construcción gráfica de una función
Date
2017Author
Rodríguez-Granados, Natalia
Validator
Chacón-Vargas, ErickEditor
Ramírez, JonnathanContent provider
Chavarría-Molina, JeffrySubject matter expert
Chavarría-Molina, JeffryMetadata
Show full item recordEducational Resource
Abstract
Se detalla la construcción de la gráfica de una función a trozos: dos lineales, una constante y una parábola, con dominio correspondiente. Se muestra la representación gráfica de puntos abiertos y cerrados de un intervalo. Se muestra los pasos necesarios para dibujar la gráfica de una función lineal incluyendo el trozo constante, además se muestra también la representación gráfica de la función cuadrática. Se determinan puntos de intersección, comportamientos de las funciones, entre otros. We detail the construction of the graph of a function in pieces: two linear, a constant and a parabola, with corresponding domain. The graphic representation of open and closed points of an interval is shown. It shows the steps necessary to draw the graph of a linear function including the constant piece, and also shows the graphical representation of the quadratic function. Points of intersection, behavior of functions, among others, are determined.
Resource type
VideoIntended users
Learner, Tutor, Individual, Group, Teacher.Difficulty
EasyEducational level
, .Subject
Language
SpanishKeyword
Funciones, Graficas, Puntos, Valor.Structure
HierarchicalThis structure corresponds to sets of objects with relations among them that can be represented as a tree.
Aggregation Level
1The lowest level of aggregation. For example, multimedia or fragments.
Status
FinalInteractivity Type
ExpositiveContext
Mixed, Face to face, Blended, Distance.Cognitive Process
Analyse, Understand, Recognize, Connect, Represent.Share
Metrics
Collections
- Aritmética [56]
The following license files are associated with this item: