Tecnológico de Costa Rica
  • How to publish in Repositorio TEC?
  • Policies
  • Educational Resources
  • Contact us
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Trabajos de Graduación
  • Biblioteca José Figueres Ferrer
  • Escuela de Diseño Industrial
  • Bachillerato en Ingeniería en Diseño Industrial
  • View Item
  •   Repository Home
  • Trabajos de Graduación
  • Biblioteca José Figueres Ferrer
  • Escuela de Diseño Industrial
  • Bachillerato en Ingeniería en Diseño Industrial
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended UserThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended User

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Instamercado

Thumbnail
View/Open
instamercado.pdf (8.357Mb)
Date
2019
Author
González-Moya, Fabiola
Metadata
Show full item record
Abstract
El concepto de Instamercado nace de la idea de una persona de brindar una alternativa a la manera tradicional de venta y compra de productos de primera necesidad, partiendo principalmente de la dificultad que conlleva realizar esta actividad para una persona actualmente. Aspectos como tiempos límitados fuera de horas laborales, congestión vial y un estilo de vida ajetreado, son solamente algunos de los aspectos que justifican una solución. Según esto la empresa plantea una forma de ahorrarle a sus usuarios el enfrentarse a estas situaciones con el objetivo de evitar el tener que desplazarse hasta un establecimiento físico para realizar compras en el supermercado. La solución propuesta para este problema consiste en una alternativa digital que le permita hacer sus compras desde el lugar que deseen. Es así como Instamercado pretende ser una plataforma enfocada en satisfacer las necesidades de compra, entrega y experiencia ideales. A continuación se detalla el proceso realizado para cumplir con el objetivo planteado.
 
The concept of Instamercado is born from the idea of offering an alternative to the traditional way of selling and buying products of first necessity, starting mainly from the difficulty involved in carrying out this activity. Aspects such as limited time, outside working hours, road congestion and a busy lifestyle are just some of the reasons that justify creating a solution. According to this, the company proposes a way to save its users from facing these situations in order to avoid having to travel to a establishment and buy groceries in the supermarket. The solution proposed for this problem is a digital alternative that allows you to make your purchases from the any place you want. This is how Instamercado intends to be a platform focused on satisfying the ideal purchase, delivery and experience needs. Below is a detailed description of the process carried out to satisfy the stated objective.
 
Description
Proyecto de Graduación (Bachillerato en Ingeniería en Diseño Industrial) Instituto Tecnológico de Costa Rica, Escuela de Diseño Industrial, 2019
URI
https://hdl.handle.net/2238/10826
Share
       
Metrics
Collections
  • Bachillerato en Ingeniería en Diseño Industrial [161]

|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1

 

 


|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1