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University student̕ s entrepreneurial journey obstacles in Costa Rica

Obstáculos del viaje emprendedor del estudiante universitario en Costa Rica

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https://revistas.tec.ac.cr/index.php/tec_empresarial/article/view/536010.18845/te.v14i3.5360
Author
Aguirre-González, Juan Antonio
Metadata
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Description
 
This study sought to identify the obstacles that limit the entrepreneurial desire among university students, in order to provide accurate guidance to universities, as well as to encourage university students’ entrepreneurial behaviour. The final sample includes information from 1458 university students (Costa Rican private university). Cronbach alpha estimates were employed in the empirical analysis. Additionally, a descriptive sociodemographic analysis based on ordinal logistic regression models was used to identify variables associated to each of the stages of the process. The findings indicate that the most influential factors explaining the entrepreneurial intention of university students are the lack of innovative ideas, the perception about business people, their age, their management background, the government support, the education level of the mother, the father’s economic activity, and the awareness of what it means to own and run a business.
 
El propósito de este estudio fue identificar cuáles son los obstáculos que limitan el deseo de ser empresario de los estudiantes, con el fin de orientar mejor los esfuerzos de las universidades y el desarrollo del interés empresarial en el alumnado. La muestra final estuvo formada por 1458 estudiantes de una universidad privada costarricense. El análisis incluyó la estimación del alpha de Cronbach del instrumento. Además, un análisis sociodemográfico descriptivo basado en modelos logísticos ordinales permitió identificar variables asociadas a cada una de las etapas del proceso. Los resultados mostraron que los factores que afectan el viaje emprendedor del universitario son la falta de ideas innovadoras, así como la pobre imagen de la gente de negocios, la edad, la falta de conocimientos en administración de negocios, el bajo apoyo del gobierno, el nivel de educación de la madre, la actividad laboral del padre y la conciencia de lo que significa ser propietario y administrar un negocio.
 
Source
Tec Empresarial; Vol. 14 No. 3 (2020); 16-33 , TEC Empresarial; Vol. 14 Núm. 3 (2020); 16-33 , 1659-3359 , 1659-2395 .
URI
http://hdl.handle.net/2238/12813
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Metrics
Collections
  • TEC Empresarial [274]

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