Descripción
The main objective of this study is to evaluate the visitors perception of the tourist image of Cartago as a religious tourist destination considering the perspective of the visitor who attends the Romeria on August 2. The research hypothesis is that the level of satisfaction is related to the attributes that the city has as a space for religious tourism. To prove this hypothesis, a quantitative method with descriptive-correlational scope and cross-sectional data was used. The main results indicate that there are attributes that positively influence the visitor's perception of their satisfaction when visiting this religious tourist destination. The information presented in this work can be used by the government and businesses to point out new management strategies for Cartago as a religious tourism destination, since it provides an overview of current tourist services, their availability, and convenience of use by visitors.
El objetivo principal de este estudio es evaluar la percepción de los visitantes de la imagen turística de Cartago como destino turístico religioso, asociadas a la romería del 2 de agosto hacia la Virgen de los Ángeles, en Costa Rica. La hipótesis de investigación es que el nivel de satisfacción tiene relación con los atributos que tiene la ciudad como espacio para el turismo religioso. Para probar dicha hipótesis se utilizó el método cuantitativo con alcance descriptivo-correlacional y datos de corte transversal. Los resultados principales señalan que existen atributos que influyen positivamente en la percepción del visitante sobre su satisfacción al visitar este destino turístico religioso. La información presentada en este trabajo puede ser empleada por el gobierno local y empresas para apuntar nuevas estrategias de gestión de Cartago como destino turístico religioso, ya que da un panorama de los servicios turísticos actuales, su disponibilidad, y facilidad para ser usados por los visitantes.