Tecnológico de Costa Rica
  • How to publish in Repositorio TEC?
  • Policies
  • Educational Resources
  • Contact us
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Portal de Revistas del Instituto Tecnológico de Costa Rica
  • Revista Digital: Matemática, Educación e Internet
  • View Item
  •   Repository Home
  • Portal de Revistas del Instituto Tecnológico de Costa Rica
  • Revista Digital: Matemática, Educación e Internet
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended UserThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended User

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Faculty Statistical Literacy of teachers. A systematic review from 2010 to 2020: Alfabetización Estadística del profesorado. Una revisión sistemática de 2010 a 2020

Alfabetización Estadística del profesorado. Una revisión sistemática de 2010 a 2020: Faculty Statistical Literacy of teachers. A systematic review from 2010 to 2020

Thumbnail
View/Open
https://revistas.tec.ac.cr/index.php/matematica/article/view/612810.18845/rdmei.v22i2.6128
Author
Avilez Poot, Adriana Jaqueline
Zapata González, Alfredo
Metadata
Show full item record
Description
 
This analysis consists of a systematic review to know the state of research related to statistical literacy focused on teachers in the last ten years. For the study, 606 articles from nine academic databases were reviewed, likewise, inclusion and exclusion criteria were used and 16 sources were obtained for analysis. Among the results, it stands out that there has been an increase in research focused on an evaluation of the statistical knowledge of teachers and a development of statistical literacy. It is important to continue promoting research under this theme as it is desirable that all teachers have statistical literacy to function in a world globalized in data.
 
Este análisis consiste en una revisión sistemática para conocer el estado de las investigaciones relacionadas con la alfabetización estadística enfocado en el profesorado en los últimos diez años. Para el estudio se revisaron 606 artículos de nueve bases de datos académicas, asimismo, se utilizaron criterios de inclusión y exclusión y se obtuvieron 16 fuentes para el análisis. Entre los resultados, se destaca que ha habido un incremento en las investigaciones enfocadas hacia una evaluación del conocimiento estadístico de los profesores y un desarrollo de la alfabetización estadística. Es importante seguir fomentando investigaciones bajo esta temática pues es deseable que todo docente cuente con una alfabetización estadística para desenvolverse en un mundo globalizado en datos.
 
Source
Revista Digital: Matemática, Educación e Internet; Vol. 22 Núm. 2 (2022): Marzo - Agosto, 2022 , 1659-0643 .
URI
https://hdl.handle.net/2238/13692
Share
       
Metrics
Collections
  • Revista Digital: Matemática, Educación e Internet [423]

|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1

 

 


|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1