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Measuring the credibility of consumer-generated media (CGM): a scale to test credibility in the field of tourism

Medición de la credibilidad de los medios generados por el consumidor (CGM): una escala para probar la credibilidad en el ámbito del turismo

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https://revistas.tec.ac.cr/index.php/tec_empresarial/article/view/618710.18845/te.v16i2.6187
Author
Castano, Ricardo
Escandon-Barbosa, Diana
Metadata
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Description
 
This research proposes a scale to measure the credibility of consumer-generated media (CGM). Two studies were carried out: first, a qualitative study based on eleven in-depth interviews with experts in tourism decisions; and second, we ran a quantitative analysis on a sample of 300 frequent users of tourism CGM platforms. The resulting scale, which consists of 4 dimensions and 12 items, is used to measure the credibility of information published in the tourism CGM platforms. The scale was tested for its dimensionality, reliability, and validity; and the results corroborate its accuracy and value as a source of information for travel decision-making. Finally, future lines of research are presented
 
Esta investigación propone una escala para medir la credibilidad de los medios generados por el consumidor (CGM). Se realizaron dos estudios: el primero fue un estudio cualitativo basado en once entrevistas en profundidad a expertos en decisiones turísticas y el segundo fue un estudio cuantitativo utilizando una muestra de 300 encuestas a usuarios frecuentes de plataformas CGM de turismo. En consecuencia, se propone una escala compuesta por 4 dimensiones y 12 ítems para medir la credibilidad de la información publicada en las plataformas CGM de turismo como fuente para la toma de decisiones de viaje. La escala se probó en cuanto a su dimensionalidad, confiabilidad y validez. Finalmente, se presenta futuras líneas de investigación
 
Source
Tec Empresarial; Vol. 16 No. 2 (2022); 79 - 93 , TEC Empresarial; Vol. 16 Núm. 2 (2022); 79 - 93 , 1659-3359 , 1659-2395 , 10.18845/te.v16i2 .
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Metrics
Collections
  • TEC Empresarial [274]

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