Tecnológico de Costa Rica
  • How to publish in Repositorio TEC?
  • Policies
  • Educational Resources
  • Contact us
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Portal de Revistas del Instituto Tecnológico de Costa Rica
  • Revista Digital: Matemática, Educación e Internet
  • View Item
  •   Repository Home
  • Portal de Revistas del Instituto Tecnológico de Costa Rica
  • Revista Digital: Matemática, Educación e Internet
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended UserThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended User

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

A project to strengthen the teaching of Mathematics at the high school level in times of Covid-19: Un proyecto para fortalecer la enseñanza de las Matem´áticas a nivel bachillerato en tiempos del Covid-19

Un proyecto para fortalecer la enseñanza de las Matemáticas a nivel bachillerato en tiempos del Covid-19: A project to strengthen the teaching of Mathematics at the high school level in times of Covid-19

Thumbnail
View/Open
https://revistas.tec.ac.cr/index.php/matematica/article/view/682810.18845/rdmei.v24i1.6828
Author
Camacho Medina, José de Jesús
Metadata
Show full item record
Description
 
The Covid-19 pandemic brought with it a radical change in the world as far as education is concerned. The educational sector saw the need to adapt a virtual teaching scheme, in this sense; a new challenge arises for Mathematics teachers. This work is based on the experience of a high school teacher from the city of Fresnillo, Zacatecas, Mexico who explores a solution to the challenge of strengthening and complementing the study of mathematics in a distance learning model. A project based on the creation and implementation of audiovisual didactic material is proposed whose functionality has been evaluated since August 2020.
 
La pandemia del Covid-19 trajo consigo un cambio radical en el mundo en lo que concierne a la educación. El sector educativo se vio en la necesidad de adaptarse a un esquema de enseñanza virtual, en ese sentido, surge un nuevo reto para los docentes de Matemáticas. El presente trabajo se fundamenta en la experiencia de un profesor de bachillerato originario de la ciudad de Fresnillo, Zacatecas, México; el cual explora una solución al reto de fortalecer y complementar el estudio de las matemáticas en un modelo de aprendizaje a distancia. Se propone un proyecto basado en la creación e implementación de material didáctico audiovisual cuya funcionalidad se viene evaluando desde el mes de agosto de 2020.
 
Source
Revista Digital: Matemática, Educación e Internet; Vol. 24 Núm. 1 (2024): Agosto 2023 - Febrero 2024 , 1659-0643 .
URI
https://hdl.handle.net/2238/14553
Share
       
Metrics
Collections
  • Revista Digital: Matemática, Educación e Internet [423]

|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1

 

 


|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1