En el centro del ciudadano
Date
2016Author
Oficina de Comunicación y Mercadeo, Tecnológico de Costa Rica
Metadata
Show full item recordEducational Resource
Abstract
El ciudadano como eje principal para la gestión pública de los gobiernos. Lo que se pretende es que al utilizar medios digitales para los procesos, éstos últimos sean más eficientes y menos burocráticos. También sucede que el ciudadano desea mantenerse informado, por lo cual investiga y lee, pidiendo a la administración que publique informes ya sea en plataformas digitales o en algún medio que facilite la obtención de la información acerca de la manera en que se gestionan los recursos. The citizen as the main axis for the public management of governments. What is intended is that when using digital media for processes, the latter are more efficient and less bureaucratic. It also happens that the citizen wants to keep informed, so he investigates and reads, asking the administration to publish reports either on digital platforms or in some medium that facilitates the obtaining of information about the way in which the resources are managed.
Source
Pensis. V Edición (enero/marzo), 2016Resource type
Narrative textIntended users
General publicDifficulty
Very easyEducational level
, , .Subject
Language
SpanishKeyword
Información pública, Administración pública, Tecnologías de información, Políticas, Procesos.Structure
CollectionThis structure corresponds to sets of objects without a relation among them.
Aggregation Level
2Level 2 is a collection of level 1 objects (multimedia or fragments). For example a lesson.