El complejo entorno matemático
Educational Resource
Abstract
Dentro del presente artículo, demuestra que la matemática sigue siendo una debilidad impactante en la educación costarricense, como consecuencia afecta el progreso del país. Este se debe a que el desarrollo tecnológico y científico cada vez más exige una formación matemática mayor y mejor. Se logra detectar que las matemáticas sufren las notas más bajas comparadas a otras materias, por esta razón, se buscan reformas y diferentes métodos pedógicos para enseñar a los estudiantes y además que observen esta materia como una herramienta para la vida, donde estimule también el razonamiento. Within the present article, it shows that the mathematics continues being an impact weakness in the Costa Rican education; as a consequence it affects the progress of the country. This is because technological and scientific development increasingly requires a greater and better mathematical training. It is possible to detect that the math’s suffer the lowest marks compared to other subjects, for this reason, they are looking for reforms and different pedagogical methods to teach the students and also that they observe this matter as a tool for life, where it also stimulates the reasoning.
Source
Pensis. III Edición (julio/setiembre, 2015)Resource type
PhotographIntended users
Learner, Tutor, General public, Education expert, Individual, Subject matter expert, Teacher.Difficulty
EasyEducational level
Subject
Language
SpanishKeyword
Educación, Enseñanza y Aprendizaje, Razonamiento, Psicología en educación, Ansiedad, Exámenes, Evolución, Sistema educativo, Pruebas académicas.Structure
NetworkedThis structure corresponds to sets of objects with undefined relations among them.
Aggregation Level
1The lowest level of aggregation. For example, multimedia or fragments.
Status
FinalInteractivity Type
ExpositiveContext
Teacher, Tutor, Family.Cognitive Process
Understand, Describe, Consider.Share
Metrics
Collections
- Aritmética [56]
The following license files are associated with this item: