Tecnológico de Costa Rica
  • How to publish in Repositorio TEC?
  • Policies
  • Educational Resources
  • Contact us
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Portal de Revistas del Instituto Tecnológico de Costa Rica
  • TEC Empresarial
  • View Item
  •   Repository Home
  • Portal de Revistas del Instituto Tecnológico de Costa Rica
  • TEC Empresarial
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended UserThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended User

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

La Selección de Mercados Preferentes como Clave en la Internacionalización Empresarial (The selection of preferential markets as a key for business internationalization)

Thumbnail
View/Open
https://revistas.tec.ac.cr/index.php/tec_empresarial/article/view/58210.18845/te.v6i1.582
Author
Berbel-Pineda, Juan Manuel
Ramón-Jerónimo, María
Vázquez-Carrasco, Rosario
Metadata
Show full item record
Description
El incremento competitivo en los mercadoslocales, el nacimiento de una visión global delmundo, entre muchos otros motivos, han hechoque cada vez más las empresas estén interesadasen encontrar nuevos mercados. Por lo tanto,se presenta una herramienta que sirve paraidentificar el potencial de los países destino, lacual considera aspectos como el riesgo del país,el riesgo comercial, la estabilidad económica deéstos, etc. Los resultados que se presentan tomancomo base una serie de indicadores ofrecidospor la Secretaría de Turismo de España, apartir de los cuales se han analizado mercadosatractivos para empresas de Andalucía , pero estametodología puede extrapolarse y ser útil tanto alas empresas que buscan nuevos mercados comoa las instituciones que se dedican a fomentarla ayuda a la internacionalización; asimismo,resulta válida para futuros estudios en que seevalúen países como destino exportador. ABSTRACTIncreased competition in local marketsand the awakening to a global vision of business(among several factors), have led to more andmore companies to seek and find new markets.To that end, we present a tool to identify thepotential of prospective countries, consideringcountry risk, commercial risk, economicstability, etc. Results are based on a series ofindicators used by Spain´s Secretary of State forTourism from which several attractive marketsfor companies from Andalusia, Spain werestudied, but the methodology can be adaptedand extrapolated to any company seeking newmarkets, as well as to public agencies promotinginternationalization. Also, the methodology isvalid for future studies evaluating countries asexport destinations.
Source
TEC Empresarial; Vol. 6, Núm. 1 (2012); Pág. 21-33 , 1659-3359 .
URI
https://hdl.handle.net/2238/8075
Share
       
Metrics
Collections
  • TEC Empresarial [274]

|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1

 

 


|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1