Tecnológico de Costa Rica
  • How to publish in Repositorio TEC?
  • Policies
  • Educational Resources
  • Contact us
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Portal de Revistas del Instituto Tecnológico de Costa Rica
  • Tecnología en Marcha
  • View Item
  •   Repository Home
  • Portal de Revistas del Instituto Tecnológico de Costa Rica
  • Tecnología en Marcha
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended UserThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended User

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Initial Approach on Soccer Match’s Scene Classification by Players’ Field Spatial Distribution

Abordaje inicial en la clasificación de escenas de partidos de fútbol a partir de la distribución espacial de los jugadores sobre la cancha

Thumbnail
View/Open
http://revistas.tec.ac.cr/index.php/tec_marcha/article/view/507710.18845/tm.v33i5.5077
Author
Núñez-Meoño, Lennon
Villalta, Marco
Siles-Canales, Francisco
Metadata
Show full item record
Description
 
Soccer player tracking is moving towards the use of high-cost algorithms; however, these are implemented to the whole video recording of interest with no flexibility on the type of scene being evaluated. The current work proposes to classify the scenes according to the players’ distribution over the field, designing a metric for players’ Dispersion Level that would allow implementing a more flexible tracking method that selects a light algorithm for well-behaved scenes and a heavy and robust algorithm for bad-behaved scenes. This work pushes towards considering different existent metrics, as Voronoi diagrams for surface area analysis, in future works to come.
 
El rastreo de jugadores de fútbol se inclina al uso de algoritmos de alto costo computacional, sin embargo, estos suelen ser implementados de manera pareja al video de interés sin consideración de los tipos de escena evaluada. El trabajo presente propone clasificar las escenas con respecto a la distribución espacial de los jugadores sobre el campo por medio de una métrica del nivel de dispersión de los jugadores, con la cual implementar métodos de rastreo flexibles en cuanto a la selección de algoritmos livianos para escenas de ‘buen carácter’, y algoritmos pesados y robustos para escenas de ‘mal carácter’. En investigaciones a venir, se pretende evaluar distintas métricas, como el uso de diagramas de Voronoi para el análisis del área superficial del espacio entre jugadores.
 
Source
Tecnología en marcha Journal; 2020: Vol. 33 especial. Contribuciones a la Conferencia 6th Latin America High Performance Computing Conference (CARLA); Pág. 60-65 , Revista Tecnología en Marcha; 2020: Vol. 33 especial. Contribuciones a la Conferencia 6th Latin America High Performance Computing Conference (CARLA); Pág. 60-65 , 2215-3241 , 0379-3982 .
URI
http://hdl.handle.net/2238/12071
Share
       
Metrics
Collections
  • Tecnología en Marcha [1616]

|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Biblioteca José Figueres Ferrer | TEC Digital

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 5.5)

RT-1

 

 


|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Biblioteca José Figueres Ferrer | TEC Digital

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 5.5)

RT-1