Tecnológico de Costa Rica
  • ¿Cómo publicar en el Repositorio TEC?
  • Políticas
  • Recursos Educativos
  • Contáctenos
    • español
    • English
  • español 
    • español
    • English
  • Login
Ver ítem 
  •   Página Principal
  • Trabajos de Graduación
  • Campus Tecnológico Local San José
  • Carrera de Administración de Empresa
  • Licenciatura en Administración de Empresas
  • Ver ítem
  •   Página Principal
  • Trabajos de Graduación
  • Campus Tecnológico Local San José
  • Carrera de Administración de Empresa
  • Licenciatura en Administración de Empresas
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listar

Todo el RepositorioComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosPalabras clavesTipo de Recurso EducativoDestinatarioEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosPalabras clavesTipo de Recurso EducativoDestinatario

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Propuesta de comunicación para la Escuela de Administración de Empresas del Tecnológico de Costa Rica basado en INSIGHTS de mercado

Thumbnail
Ver/
propuesta_comunicación_esc_ adm_empresas_itcr_basado_insigts_mercado.pdf (4.292Mb)
Fecha
2015
Autor
Cisneros-Hernández, Gabriel
Monge-Elizondo, Ileana
Rodríguez-Valerio, César
Segura-Chavarria, Sheiris
Vargas-Salazar, Gisela
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Resumen
At a university level, competition has increased due to the opening of a large number of private universities throughout Costa Rica in recent years. Beside the prestige and quality that represents a public university; all of them have been affected by this oversupply of university careers. Being affected by this phenomenon, the Tecnologico de Costa Rica requires marketing actions to help to decrease the impact of the competition. This dilemma is not only affecting the institutional level, it also creates problems at the Escuela de Administracion de Empresas (Business Administration school). Neither the Tecnologico de Costa Rica nor the Escuela de Administracion de Empresas have conducted investigations at “insights” level. This methodology is not widely used by the institution for marketing purposes. This research is the first that manages to penetrate the mind of the prospective and current student in order to have find things that no one expected about the beliefs of these populations. The research results allow going further in marketing terms to make future communication campaigns both internal and external. Using a qualitative methodology with tools like “focus groups” was how we entered in the student's mind. The “insights” found by this research are the results of the thoughts of fifth grade students, freshmen college and third year university students of the business administration career. This results can be used both by the Tecnologico de Costa Rica and the Escuela de Administracion de Empresas for future communication or advertising campaigns.
Descripción
Proyecto de Graduación (Licenciatura en Administración de Empresas. Énfasis en Mercadeo) Instituto Tecnológico de Costa Rica. Escuela de Administración de Empresas, 2015.
URI
https://hdl.handle.net/2238/6601
Compartir
       
Métricas
Colecciones
  • Licenciatura en Administración de Empresas [137]

|Contáctenos

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1

 

 


|Contáctenos

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1