Tecnológico de Costa Rica
  • How to publish in Repositorio TEC?
  • Policies
  • Educational Resources
  • Contact us
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Portal de Revistas del Instituto Tecnológico de Costa Rica
  • Tecnología en Marcha
  • View Item
  •   Repository Home
  • Portal de Revistas del Instituto Tecnológico de Costa Rica
  • Tecnología en Marcha
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended UserThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended User

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Sequencing of operations by simulation in the company Puntadas, S.G.

Secuenciación de operaciones por simulación en la empresa Puntadas, S.G.

Thumbnail
View/Open
https://revistas.tec.ac.cr/index.php/tec_marcha/article/view/482310.18845/tm.v34i1.4823
Author
Orozco-Crespo, Erick
Sablón-Cossío, Neyfe
Rodríguez-Sánchez, Yadamy
González-Garzón, Jenifer Cristina
Sánchez-Galván, Fabiola
Metadata
Show full item record
Description
 
The sequencing of customer orders is a challenge for scheduling operations in a company. This becomes even more complex if it is a company in the textile sector, since it responds to increasingly personalized orders. The order given to these orders has a significant impact on the performance of operations. In this context, a simulation model was designed in FlexSim to measure the impact of the application of different priority rules for the sequencing of customer orders in the case of the operations of the company “Puntadas, S.G.”. The results were presented by sequencing the orders corresponding to four weeks of the Master Production Program (MPS) in the simulation model. With this, it was determined that the Shortest Processing Time (SPT) priority rule would be the one that would best impact the general performance of operations, especially through an increase in reliability of 4.49%, compared to the First-Come First-Served rule. (FCFS) which is currently implemented.
 
La secuenciación de los pedidos de los clientes es un  reto para la programación de las operaciones en una empresa. Este se complejiza todavía aún más si se trata de una empresa del sector textil, debido a que responde a pedidos cada vez más personalizados. El orden que se les dé a estos pedidos repercute significativamente en el desempeño de las operaciones. En este contexto se  diseñó un modelo de simulación en FlexSim para medir el impacto de la aplicación de diferentes reglas de prioridad para la secuenciación de los pedidos de los clientes en el caso de las operaciones de la empresa “Puntadas, S.G.”. Los resultados fueron presentados al secuenciar los pedidos correspondientes a cuatro semanas del Programa Maestro de Producción (MPS) en el modelo de simulación. Con esto se determinó que la regla de prioridad Shortest Processing Time (SPT) sería la que mejor impactaría el desempeño general de las operaciones, sobre todo mediante un aumento en la fiabilidad de un 4.49%, respecto a la regla First-Come First-Served (FCFS) que es la implementada en la actualidad.
 
Source
Tecnología en marcha Journal; 2021: Vol. 34 Núm. 1: Enero-Marzo 2021; Pág. 55-68 , Revista Tecnología en Marcha; 2021: Vol. 34 Núm. 1: Enero-Marzo 2021; Pág. 55-68 , 2215-3241 , 0379-3982 .
Share
       
Metrics
Collections
  • Tecnología en Marcha [2009]

|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1

 

 


|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1