Tecnológico de Costa Rica
  • How to publish in Repositorio TEC?
  • Policies
  • Educational Resources
  • Contact us
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Escuelas y Departamentos
  • Escuela de Administración de Empresas
  • Artículos
  • View Item
  •   Repository Home
  • Escuelas y Departamentos
  • Escuela de Administración de Empresas
  • Artículos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended UserThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended User

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Entrepreneurial attitude in female Latin American university students: internal and external influences

Thumbnail
View/Open
D34_BIB310714_Entrepreneurial_attitude....pdf (461.9Kb)
Date
2022
Author
Víquez-Paniagua, Ana Gabriela
Leiva-Bonilla, Juan Carlos
Mora-Esquivel, Ronald
Metadata
Show full item record
Abstract
Purpose – The aim of this study is to examine the influence of locus of control, the university environment, and the social environment on the entrepreneurial attitude of female Latin American university students. Design/methodology/approach – The study applies a Quan-qual design. The Quan section analyses the data of 10,781 female university students from eleven Latin American countries included in the GUESSS Survey, 2018. A hierarchical multiple regression analysis was applied. The qual section applies in-depth interviews for sequential methodological triangulation analysis. Findings – The evidence indicates that locus of control, the university environment, and the social environment positively impact the entrepreneurial attitude of female Latin American university students. The most influential factor was locus of control. Originality/value – This empirical study focuses on female university students and their propensity for business venturing and determines the main influences on their entrepreneurial attitudes.
 
Objetivo – Este estudio tiene como objetivo examinar la influencia del locus de control, el entorno universitario y el entorno social en la actitud emprendedora de las estudiantes universitarias latinoamericanas. Diseño/metodología/enfoque – El estudio aplica un diseño Quan-qual. La sección Quan analiza los datos de 10.781 estudiantes universitarias latinoamericanas de once países, incluidas en la Encuesta GUESSS, 2018. Se aplicó un análisis de regresión jerárquica múltiple. La sección cualitativa aplica entrevistas en profundidad para un análisis de triangulación metodológica secuencial. Resultados – La evidencia indica que el locus de control, el entorno universitario y el entorno social impactan positivamente en la actitud emprendedora de las estudiantes universitarias latinoamericanas. El factor más influyente fue el locus de control. Originalidad/valor – Este estudio empírico se centra en las estudiantes universitarias y su propensión a emprender y determina las principales influencias de su actitud emprendedora.
 
Description
Artículo. Instituto Tecnológico de Costa Rica. Escuela de Administración de Empresas, 2022
URI
https://hdl.handle.net/2238/14448
Share
       
Metrics
Collections
  • Artículos [4]

|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1

 

 


|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1