Tecnológico de Costa Rica
  • How to publish in Repositorio TEC?
  • Policies
  • Educational Resources
  • Contact us
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Portal de Revistas del Instituto Tecnológico de Costa Rica
  • Tecnología en Marcha
  • View Item
  •   Repository Home
  • Portal de Revistas del Instituto Tecnológico de Costa Rica
  • Tecnología en Marcha
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended UserThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended User

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Algunas consideraciones acerca de la educación ambiental no formal (Nota técnica)

Some considerations about environmental not formal education (Technical note)

Thumbnail
View/Open
http://revistas.tec.ac.cr/index.php/tec_marcha/article/view/2073
Author
Villadiego-Lorduy, Jorge
Huffman-Schwocho, Dennis
Cortecero-Bossio, Adolfo
Ortiz-Sánchez, Richard
Metadata
Show full item record
Description
 
El propósito de este documento es debatir sobre las diversas concepciones de la educación ambiental no formal, así como el desarrollo de una apreciación del modelo económico actual basado en la superproducción y superconsumo para unos pocos y la escasez para la mayoría; sin omitir la diferenciación entre crecimiento, desarrollo económico y sostenible. Se analizan algunos trabajos y experiencias con respecto a la educación ambiental no formal en Latinoamérica, así como varios de los factores que no favorecen la implementación de este tipo de procesos educativos. Por último, se definen algunos elementos de manera general sobre los que se podría estructurar un modelo de educación ambiental no formal y participativa, además se incluyen conclusiones y recomendaciones. 
 
The purpose of this paper is to discuss the various conceptions of non-formal environmental education as well as developing an appreciation of the current economic model based on overproduction and overconsumption to a few and scarce for most, without omitting the distinction between growth and sustainable economic development. An analysis of some jobs or experiences delivered in non-formal environmental education at Latin America, as well as factors that do not favor the implementation of processes in non-formal environmental education is established. Finally, some general elements on which a model could be structured and participatory non formal environmental education are defined. Like some conclusions and recommendations on the issue. 
 
Source
Tecnología en Marcha; Vol. 27, Núm. 3 (2014); pág. 136-146 , 2215-3241 , 0379-3982 .
URI
http://hdl.handle.net/2238/4355
Share
       
Metrics
Collections
  • Tecnología en Marcha [1617]

|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Biblioteca José Figueres Ferrer | TEC Digital

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 5.5)

RT-1

 

 


|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Biblioteca José Figueres Ferrer | TEC Digital

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 5.5)

RT-1