La revolución del nuevo siglo
Educational Resource
Abstract
El presente artículo trata acerca de la revolución de las plantas se han vuelto cada vez se han vuelto resistentes a plagas, dengues y la producción de insulina son algunas de las aplicaciones que tienen en la actualidad los organismos genéticamente modificados. La disminución del uso de agroquímicos y el aumento de los rendimientos de producción ha sido efecto de los transgénicos desarrollados. El conocimiento científico acerca del funcionamiento de los transgénicos es muy limitado y las técnicas actuales de ingeniería genética no permiten controlar los efectos que tiene la inserción de genes en un organismo. El artículo incluye una infografía de la diferencia entre la ciencia y la polémica de los organismo genéticamente modificados. This article deals with the revolution of plants have become increasingly resistant to pests, dengue and the production of insulin are some of the applications currently have genetically modified organisms. The decrease of the use of agrochemicals and the increase of the yields of production has been effect of the developed transgenic. Scientific knowledge about the functioning of transgenic is very limited and current techniques of genetic engineering do not allow controlling the effects of the insertion of genes in an organism. The article includes an infographic of the difference between science and the controversy of genetically modified organisms.
Source
Pensis. IV Edición (octubre/dicienbre, 2015)Resource type
HypertextIntended users
Learner, Tutor, General public, Education expert, Individual, Subject matter expert, Teacher.Difficulty
EasyEducational level
, .Subject
, .Language
SpanishKeyword
Plagas, Dengue, Diabetes, Tecnología, Avances Científicos, Productos transgénicos, Cultivos trangénicos, Organismos modificados genéticamente.Structure
AtomicThis structure corresponds to individual objects. For example, images, charts and figures.
Aggregation Level
1The lowest level of aggregation. For example, multimedia or fragments.
Status
FinalInteractivity Type
ExpositiveContext
Classroom, Real environment, Home, Teacher, Tutor.Cognitive Process
Describe, Explain.Share
Metrics
Collections
- Biología [29]
The following license files are associated with this item: