Search
Now showing items 1-10 of 10
Propuesta programatica para el curso libre "Diseño Web", que el Instituto Profesional de Educación Comunitaria (IPEC) de Santa Bárbara de Heredia puede ofrecer a la población adulta
(Instituto Tecnológico de Costa Rica, 2016)
This research born from the necessity to obtain a technical training program to be apply in the Free Course “Web Design”, at the Instituto Profesional de Educación Comunitaria (IPEC) of Santa Bárbara de Heredia for the ...
Propuesta de adaptación del Programa de Estudio de Artes Plásticas de secundaria para el III Ciclo Vocacional.
(Instituto Tecnológico de Costa Rica, 2016)
This investigation focuses on analyze the need of an adapted Plastic Arts program to the requirements of the student population of the III vocational cycle, because due to its absence, teachers make adjustments to the ...
Estudio de empleabilidad de los egresados en el año 2015, del Programa de Formación Bartender y Salonero/a Profesional, en las modalidades de formación dual y formación presencial, en la Unidad Regional Chorotega del Instituto Nacional de Aprendizaje
(Instituto Tecnológico de Costa Rica, 2016)
The following research project, evaluates the employability of the 2015 Professional Bartender & Waiter Program graduated people, in the dual education modality and classroom training, in the Regional Chorotega Unit from ...
Factores que dan lugar a la incertidumbre que sienten los docentes de los colegios técnicos, respecto a la posible implementación de la educación dual en el sistema educativo costarricense.
(Instituto Tecnológico de Costa Rica, 2016)
This project involves the investigation of the factors leading to the uncertainty felt by teachers of technical High schools, regarding the possible implementation of dual education in the Costa Rican educational system.
The ...
Estudio del plan de sesión en la ejecución de los servicios de capacitación y formación profesional y su relación con la evaluación técnico-metodológica de la persona docente del núcleo de turismo del Instituto Nacional de Aprendizaje.
(Instituto Tecnológico de Costa Rica, 2016)
The daily classroom management plan is inevitable for teachers and the Technical and Methodological Evaluation is based on more than 50% of the items. Knowing the perception of teachers of tourism on the development and ...
Formulación de alternativas, hacia la implementación de proyectos ambientales, eficiencia energética y desarrollo sostenible, de Educación Técnica Profesional, para el Ministerio de Educación Pública, a nivel Nacional.
(Instituto Tecnológico de Costa Rica, 2016)
This work, formulated applicable alternatives in Technical Education for the specialties of technician Electrical and Industrial Electronics, through a study unit and an array of indicators, as proposed, from the study of ...
Estrategia metodológica para el desarrollo de las habilidades blandas para los estudiantes de secundaria
(Instituto Tecnológico de Costa Rica, 2016)
El objetivo general de esta investigación es proponer una estrategia metodológica para el desarrollo de las habilidades blandas para los estudiantes de noveno año, de la Unidad Pedagógica Sotero González Barquero, para su ...
Propuesta de aprendizaje en línea para estudiantes de undécimo año de los Colegios Técnicos Profesionales de la Región Huetar Norte
(Instituto Tecnológico de Costa Rica, 2016)
This research project is aimed to design an online didactic resource using a Moodle platform contextualized to a young group of students to reinforce the Business Management Unit contents, which students from eleventh ...
Estudio de la perspectiva de las habilidades blandas y su importancia por parte de los profesores y los estudiantes del área de Informática Empresarial del Colegio Técnico Profesional de Cartagena
(Instituto Tecnológico de Costa Rica, 2016)
Soft skills are defined as those linked to the capacity of the professional to be related to others, to communicate, to share information, to solve problems, to show initiative and creativity, to work in team groups to ...
Estudio para el desarrollo de la propuesta que apoye la Gestión Ambiental del Instituto Nacional de Aprendizaje desde el Centro Regional Polivalente de Naranjo y la Finca Didáctica mediante la Gestión del Conocimiento.
(Instituto Tecnológico de Costa Rica, 2016)
This paper proposes a knowledge management project to support the environmental management at the Naranjo Branch (CRPN according to its abbreviation in Spanish) of the National Vocational School (INA according to its acronym ...