Tecnológico de Costa Rica
  • How to publish in Repositorio TEC?
  • Policies
  • Educational Resources
  • Contact us
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Portal de Revistas del Instituto Tecnológico de Costa Rica
  • TEC Empresarial
  • View Item
  •   Repository Home
  • Portal de Revistas del Instituto Tecnológico de Costa Rica
  • TEC Empresarial
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended UserThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordEducational Resource TypeIntended User

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

To recommend or to regret the choice? Factors explaining student loyalty: evidence from the catalan university system

¿Recomendar o lamentar la elección? Factores que explican la lealtad de los estudiantes: Evidencia del sistema universitario catalán

Thumbnail
View/Open
https://revistas.tec.ac.cr/index.php/tec_empresarial/article/view/509110.18845/te.v14i2.5091
Author
Berbegal-Mirabent, Jasmina
Llach, Josep
Marimon, Frederic
Mas-Machuca, Marta
Metadata
Show full item record
Description
 
This study analyses the determinants of students’ loyalty and seeks to characterise the profile of recent university graduates. The empirical application considers the region of Catalonia, in Spain. Data come from the Satisfaction Graduate Survey elaborated by the Catalan University Quality Assurance Agency. A total of 2,557 questionnaires were collected. Results reveal that satisfaction is a key determinant of loyalty. Other factors that explain students’ loyalty are entrance marks and academic preferences (university and academic degree). Also, a further examination of the students’ profiles reveals that three different groups can be identified: loyal and satisfied students who did not enrolled in their most preferred academic option (first choice), unsatisfied students, and a group of loyal and satisfied students. Implications for policy and practice are discussed.
 
Este estudio analiza los determinantes de la lealtad de los estudiantes y busca caracterizar el perfil de los recién graduados universitarios. La aplicación empírica considera la comunidad autónoma de Catalunya, en España. Los datos provienen de la Encuesta de Satisfacción de Graduados elaborada por la Agencia para la Calidad del Sistema Universitario de Catalunya. Se recogieron un total de 2.557 cuestionarios. Los resultados revelan que la satisfacción es un determinante clave de la lealtad. Otros factores que explican la lealtad de los estudiantes son las notas de ingreso y la preferencia académica (universidad donde cursar los estudios y título universitario). De un análisis más detallado de los perfiles de los estudiantes, se identifican tres grupos: estudiantes leales y satisfechos pero que no pudieron acceder a su primera opción de estudios, estudiantes insatisfechos, y un tercer grupo de estudiantes leales y satisfechos. El artículo concluye con la discusión de las implicaciones.
 
Source
Tec Empresarial; Vol. 14 No. 2 (2020); 2-17 , TEC Empresarial; Vol. 14 Núm. 2 (2020); 2-17 , 1659-3359 , 1659-2395 .
URI
http://hdl.handle.net/2238/12807
Share
       
Metrics
Collections
  • TEC Empresarial [274]

|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1

 

 


|Contact us

Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

© DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

RT-1