Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorLeiva-Cordero, Ariana
dc.date.accessioned2014-08-11T18:15:30Z
dc.date.available2014-08-11T18:15:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2238/3279
dc.descriptionProyecto de graduación (Bachillerato en Ingeniería en Diseño Industrial) Instituto Tecnológico de Costa Rica, Escuela de Ingeniería en Diseño Industrial, 2014.
dc.description.abstractBy the age of 6, children have played 17000 hours of their life (Ruiz, 2006). This project aims to teach preschool children the concept of form by taking advantage of their energy and the use of movement in an educational game. The objective of the research initiative, GoTouch, is the creation of mobile applications and educational games. In partnership with the University of Costa Rica and the National University, this multidisciplinary project intends to design a game that helps children ages 5 and 6 to learn geometry. The project is the realization of the idea Geometry in Movement proposed by Bach. Laura Solvabarro Garcia. The idea has being transformed into a digital game that approaches learning in a ludic way through the motion of the body to control the interface.es_CR
dc.language.isoeses_CR
dc.publisherInstituto Tecnológico de Costa Ricaes_CR
dc.subjectEnseñanza y aprendizajees_CR
dc.subjectEducaciónes_CR
dc.subjectDidácticaes_CR
dc.subjectMovimientos corporaleses_CR
dc.titleDiseño de juego interactivo para el aprendizaje de la noción de objeto por parte de niños y niñas de 5 y 6 años.es_CR
dc.typetesis de bachilleres_CR


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem