Tecnológico de Costa Rica
  • ¿Cómo publicar en el Repositorio TEC?
  • Políticas
  • Recursos Educativos
  • Contáctenos
    • español
    • English
  • español 
    • español
    • English
  • Login
Listar Artículos por autor 
  •   Página Principal
  • Grupos de Investigación
  • Artículos
  • Listar Artículos por autor
  •   Página Principal
  • Grupos de Investigación
  • Artículos
  • Listar Artículos por autor
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listar

Todo el RepositorioComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosPalabras clavesTipo de Recurso EducativoDestinatarioEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosPalabras clavesTipo de Recurso EducativoDestinatario

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar Artículos por autor "Chacón-Rivas, Mario"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Ordenar por:

Orden:

Resultados:

Mostrando ítems 1-6 de 6

  • título
  • fecha de publicación
  • fecha de envío
  • ascendente
  • descendente
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • A Recommender System for Learning Objects on a Learning Management System: Implementation Experience 

      Solís-Céspedes, Jacqueline; Chacón-Rivas, Mario (LACLO 2016, 2016)
      This paper aims to present the experience of implementing a recommender system for selecting learning objects (LO) for lessons through the Learning Management System (LMS) of Costa Rica Institute of Technology. Our ...
    • Authenticity and versioning of learning objects using the digital signature infrastructure of Costa Rica 

      Alpizar-Chacón, Isaac; Chacón-Rivas, Mario (LACLO 2016, 2016)
      There are a large number of educational resources available on the Internet through different repositories. However, authenticity methods of learning objects has not been widely adopted by repositories, making it difficult ...
    • Experiencia en el uso de herramientas y procesos para mejorar la visibilidad de un repositorio institucional basado en DSpace: 

      Alpizar-Chacón, Isaac; Chacón-Rivas, Mario; Meneses-Guillén, Laura (Instituto Tecnológico de Costa Rica, 2015)
      El poster hace un recorrido de la historia del RepositorioTEC, repositorio institucional del Instituto Tecnológico de Costa Rica. Cómo se ha desarrollado desde 2002 hasta 2015.
    • Integrating academic analytics for supporting accreditation and international cooperation: TEC and UABCS experience 

      Chacón-Rivas, Mario; Francesa-Alfaro, Agustín; Carreño-León, Mónica; Sandoval-Bringas, Andrés (IEEE, 2017)
      Information is the most important asset of organizations, currently, the fast, effective and accurate access is vital for strategic decision making and the organizations competitiveness. The education area is not the ...
    • Teacher training model - towards a Collaborative Rubric Bank 

      Espinoza-Guzmán, Julia; Gamboa-Camacho, Pablo; Chacón-Rivas, Mario (IEEE, 2017)
      Beyond providing alternatives to build rubrics, a group of researchers in Tecnológico de Costa Rica found the need to implement best practices in the definition and validation of evaluation rubrics, to encourage the ...
    • User-friendly Instructional Design Tool to Facilitate Course Planning 

      Francesa-Alfaro, Agustín; Leiva-Chinchilla, Pedro; Chacón-Rivas, Mario; Garita-Rodríguez, César (LACLO 2016, 2016)
      Plan and take into account the whole picture of the course before it starts, must be a prerequisite for the instructors. At the Tecnol´ogico de Costa Rica, a problem related to course planning has been identified; it is ...

      |Contáctenos

      Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

      Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

      © DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

      RT-1

       

       


      |Contáctenos

      Repositorio Institucional del Tecnológico de Costa Rica

      Sistema de Bibliotecas del TEC | SIBITEC

      © DERECHOS RESERVADOS. Un sitio soportado por DSpace(v. 6.3)

      RT-1